Programma van 8 tot 12 febr. 1920



Brochure

Bron: FelixArchief nr. 1968#195

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PRO­CHAI­NE­MENT

Deux füms sen­sa­ti­on­nels

LA CÉLÈBRE AC­TRI­CE ITA­LI­EN­NE

MARIA JA­CO­BI­NI

dans

AU FIL DE LA VIE

Su­per­be drame mon­dain en 5 par­ties

Le Crime de Syl­vestre Bon­nard

Grand film d’art Gau­mont tiré du célèbre roman de M. Ana­to­le FRAN­CE de l’Académie Française

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Di­rec­ti­on belge: Fr. THYS

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EERST­DAAGSCH

Twee groote suc­cee fil­men

DE BE­ROEM­DE ITA­LI­AAN­SCHE TOONEEL­SPEEL­STER

MARIA JA­CO­BI­NI

In den loop van = het leven

Prach­tig drama in 5 dee­len

= De Mis­daad s

van Syl­vestre Bon­nard

Kunst­film Gau­mont, ge­trok­ken uit den be­roem­den roman van Ana­to­le FRAN­CE der­l­Fran­sche Aka­de­mie


La Pu­bli­cité Beige

De Bel­gi­sche Be­kend­ma­king

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Druk­ke­rij voor rek­lamen

Voor licht­rek­lamen en pro­gram­ma’s der ’’Zool­ogie, zich te wen­den aan boven, ge­noemd adres

Pen­dant la pro­jec­ti­on du film

POUR L’HU­MA­NITÉ

l’or­ches­tre exécu­te­ra les mor­ceaux sui­vants:

Tij­dens de ont­rol­ling van den film

VOOR DE MENSCH HEID

zal het or­kest de vol­gen­de mu­ziek­num­mers uit­voe­ren:

Mar­che re­li­gi­eu­se,

Scènes Als­a­ci­en­nes,

La Na­va­rai­se, (Fan­tai­sie),

2e suite de Peer Oynt,

Ele­gie,

Mar­che Troy­en­ne,

Pa­trie, (Ou­ver­tu­re),

Phèdre, (Ou­ver­tu­re),

La Reine de Saba, (mar­che et cortège) A desti fi­de­lis, (Orgue),

Mar­che d’At­ha­lie

Ch. Gou­nod J. Mas­senet J. Mas­senet E. Grieg Fauré H. Ber­lioz G. Bizet J. Mas­senet Ch. Gou­nod A Guil­mant Men­delso­hn


Ecou­tez, cher Pu­blic, le bon con­seil sui­vant:

Le calme, en cas d’alar­me, à tous sauve la vie. Ne vous bous­cu­lez point, sor­tez pai­si­ble­ment,

Et cha­cun, d’être sauf, trou­ve la ga­ran­tie.

REPRÉSEN­TA­TI­ONS des Di­man­che8 fév. à 3 et 7 */« H. Lundi 9 et Jeudi 12 février à 8 H.

PRO­GRAM­ME SEN­SA­TI­ON­NEL

1- Prélude en Si pour Orgue, J. S. Bach

2. GAU­MONT-JOUR­NAL

3. Voi­si­ne des „Ra­di­noirs”, comédie

4. Prélude de l'Artési­en­ne, G. Bizet

POUR L’HU­MA­NITÉ

Roman vécu de la grand gu­er­re en 9 par­ties, in­ter­prété par Miss Doro­thy PHIL­LIPS et Mrs Wil­li­am STO­WELL Ie, 2e et 3e par­ties

6. m POUR L’HU­MA­NITÉ §r

4e, 5e et 6e par­ties

7. La Trui­te, (Va­ri­a­ti­ons de la quin­tet­te), F. Schu­bert

8. POUR L’HU­MA­NI­TE, 7«, 8* et 9* par­ties.

Avis pour les Représen­ta­ti­ons du Soir. — Afin de ne pas déran­ger les au­di­ti­ons mu­si­ca­les, le Pu­blic oc­cu­pant les pla­ces du Rez-de-chaussée aura ex­clu­si­ve­ment accès aux La­va­to­ries et W. C. (pour Dames et Mes­si­eurs) in­stallés au Jar­din d'hiver et au Café (accès par la Salle des Mar­bres).

Ge­acht Pu­bliek! Laat ons een goe­den raad u geven:

Bij brand­alarm, is kalm­te red­ding van uw leven Ga heen langs waar ge kwaamt, koel­bloe­dig en be­daard, Dring niet den uit­gang toe, en ieder blijft be­waard.

VER­TOON INGEN van Zon­dag 8 Fe­bru­a­ri te 3 en 7 3/i U. Maan­dag 9 en Don­der­dag 12 Fe­bru­a­ri te 8 U.

OP­HEF­MA­KEND PRO­GRAM­MA

1. 1/oor­spel in Si voor Orgel, ]. S. Bach

2 GAU­MONT-JOUR­NAL

3. Ge­buur­vrouw der Ra­di­noir’s, Tooneel­spel

4. Het hd­eis­je van Arles, (Voor­spel), G- Bizet

5. VOOR DE MEN­SCH­HEID

Re­a­lis­tisch roman uit den groo­ten oor­log in 9 dee­len, met Miss Doro­thy PHIL­LIPS en Wil­li­am STO­WELL in de hoofd­rol­len Ie 2e en 3e dee­len

— POOS -

6. VOOR DE MEN­SCH­HEID

4e, 5e en 6* dee­len

7. De Forel, (Va­ri­a­tiën uit het quin­tet­te), F. Schu­bert

8. VOOR DE MEN­SCH­HEID, 7e, 8e en 9C dee­len.

Be­richt voor de Avond­ver­toon­in­gen. — Om de mu­ziek­uit­voe­rin­gen niet te sto­ren, zal het pu­bliek dat de plaat­sen van het Ge­lijk­vloers bezet, al­leen­lijk toe­gang heb­ben tot de La­va­to­rys en W. C. (voor dames en hee­ren) in­ge­richt in den Win­ter­tuin en in het Kof­fie­huis (toe­gang langs de Mar­me­ren­ZaaO


Pour l’Hu­ma­nité

Nous nous trou­vons au Ca­na­da. Dans la forêt ha­bi­te la veuve Pa­tri­cia avec ses cinq fils. La mère Pa­tri­cia at­tend son fils aîné, Paul, qui re­vient de l'étran­ger. Na­net­te, la fiancée de Paul, l’at­tend au pon­ton d’ac­cost­a­ge. Paul ar­ri­ve avec un com­pag­non de voy­a­ge, Oscar Strang, voy­a­geur de com­mer­ce-Sour­noi­se­ment, pen­dant que la fa­mil­le salue Paul, Oscar prend une vue avec un kodak. On célèbre le ma­ria­ge de Paul et de Na­net­te. A ce mo­ment la gu­er­re est déclarée et les cinq fils de Pa­tri­cia s’en­ga­gent. Les adi­eux sont po'gnants.

Alors sui­vent les hor­reurs de la gu­er­re. Tour à tour les qua­tre plus jeu­nes fils tom­bent. Na­net­te, de­venu mère en­tretemps, part aussi pour le front comme sœur hos­pi­ta­lière. Le ha­sard l’amène en présence de son Paul, en ser­vi­ce de l’avi­a­ti­on. L’avion de Paul est abattu et ce­lui-ci est en­fermé comme pri­son­nier de gu­er­re, dans une cave. L’of­fi­cier de ser­vi­ce veut ob­te­nir de l’avi­a­teur cap­turé des in­for­ma­ti­ons. Paul doit paraître de­vant lui et son éton­ne­ment est extrême quand il re­con­naît dans le li­eu­te­nant von Eber­hardt, le voy­a­geur de com­mer­ce Oscar Strang. Le vil­la­ge où se trou­ve Na­net­te est bom­bardé. Les en­fants sont emmenés derrière le front. On avait oublié un en­fant. Na­net­te veut le sau­ver. L’en­ne­mi oc­cu­pe le vil­la­ge et Na­net­te es­saye de fuir et s’en­fer­me dans une cham­bre. Les Al­le­mands, con­duits par le li­eu­te­nant von Eber­hardt, la décou­vrent et le ci-de­vant Oscar Strang veut pour­sui­vre Na­net­te qui se bar­ri­ca­de dans une autre cham­bre. Eber­hardt es­saye de faire sau­ter la ser­ru­re de la porte, mais il est abattu par un sol­dat. C’est Paul qui est par­ve­nu à faire taire la sen­ti­nel­le et a en­dossé l’uni­for­me al­le­mand. Paul1 ouvre la porte et à ce mo­ment Na­net­te qui croit voir von Eber­hardt, s’en­fon­ce un poig­nard dans la gorge. Na­net­te est con­dui­te à l’am­bu­lan­ce où elle re­vient à la vie et reçoit la croix de gu­er­re. La gran­de of­fen­si­ve ap­por­te le tri­omp­he aux armées alliées et Na­net­te re­tour­ne dans sa pa­trie, ac­com­pagnée de cinq orp­he­lins de gu­er­re qui vont en­ta­mer au Ca­na­da une nou­vel­le vie. Paul vient bientôt rejoind­re sa femme et sa mère. Mère Pa­tri­cia bénit le seul fils qui lui reste. Si les au­tres sont morts sur le champ d’hon­neur, ils vi­vent tou­jours dans son sou­ve­nir.

Voor de Men­sch­heid

Wij be­vin­den ons in Ca­na­da. In het eeu­wen­ou­de woud woont de Wwe Pa­tri­cia, moe­der van vijf zonen. Moe­der Pa­tri­cia ver­wacht haar oud­ste zoon Paul. uit den vreem­de. Na­net­te, zijne ver­loof­de, wacht hem af aan de vlot­brug. Paul komt aan en is ver­ge­zeld van een vreem­de­ling Oscar Strang, han­dels­rei­zi­ger. Ter­wijl de huis­ge­noo­t­en Paul be­groe­ten neemt hij fo­to­graphi­sche zich­ten op. Het hu­we­lijk van Paul en Na­net­te wordt in­ge­ze­gend doch op het. oog­en­blik komt de oor­logs­ver­kla­ring en de vijf zonen ver­trek­ken na een roe­rend af­scheid. Dan vol­gen de ver­schrik­kin­gen van den oor­log en een voor een val­len de vier jong­ste zonen als slacht­of­fer van hunne va­der­lands­lief­de. Na­net­te, mid­de­ler­wijl moe­der ge­wor­den, ver­trekt als Rood-Kruis Zus­ter. Het toe­val brengt haar in te­gen­woor­dig­heid van haar Paul, die dienst doet bij het vlie-ger­korps. Het vlieg­tuig van Paul wordt ne­der­ge­scho­ten en hij wordt door de Duit­schers als krijgs­ge­van­ge­ne in een kel­der op­ge­slo­ten. De of­fi­cier van dienst wil den ge­van­ge­ne in­lich­tin­gen ont­fut­se­len. Paul is ver­baasd wan­neer hij in deze den iui­tenan von Eber­rdt, de han­dels­rei­zi­ger Oscar Strang her­kent.


kin­de­ren wor­den ach­ter t front ge­bracht en Na­net­te wil nog een ach­ter­ge­ble­ven kind red­den. Tus­schen de ont­plof­fen­de bom­men dringt zij door, doch het dorp is reeds bezet door den vij­and en Na­net­te vlucht met het kind in eene kamer. De Duit-schers, aan­ge­voerd door Leu­te­nant von Ober­hardt ont­dek­ken haar en de ge­we­zen Oscar Strang wil Na­net­te in,-ijne macht heb­ben. Doch zij weet zich in een ander ver­trek op te slui­ten-Eber­hardt poogt het slot bij mid­del van zijn re­vol­ver te ope­nen doch hij wordt neer­ge­scho­ten door een sol­daat: het is

Paul die den schild­wacht tot zwij­gen heeft ge­bracht en diens uni­form heeft aan­ge­trok­ken. Paul werpt de deur open en op dit oog­en­blik steekt Na­net­te, die denkt Eber­hardt voor zich te zien, zich een dolk in de borst. Na­net­te wordt naar de am’bu-lan­cie ge­voerd en komt tot het leven terug en wordt met het oor­logs­kruis ver­eerd. Het groote of­fen­sief brengt de ze­ge­praal en Na­net­te keert naar haar va­der­land met een vijf­tal ror­logs-wee­s­jes, die in Ca­na­da een nieuw leven gaan be­gin­nen. Paul komt wel­dra zijne vrouw en zijne moe­der ver­voe­gen. Moe­der Pa­tri­cia ze­gent haar eenig over­ge­ble­ven zoon, de an­de­ren zijn ge­sneu­veld, doch leven voort in haar hart.

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Le Di­rec­teur.

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